Kaip įvertinti vadovo kompetenciją?

VadovasVadovo veikla turi didžiulę įtaką įmonės sėkmei. Išskirtinis vadovas gali lemti skirtumą tarp vidutiniškai dirbančio skyriaus ir labai gerai dirbančio kolektyvo. Šiame tinklaraščio įraše supažindiname su penkiomis vadovams itin svarbiomis kompetencijomis. Vertinant vadovo kompetenciją svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad ne visi vadovai vienodai gerai dirba visose srityse. Kai kurie vadovai išsiskiria tuo, kad vienoje ar keliose srityse jie sugeba būti pranašesni už kitus. Jei jūsų įmonėje dirba vadovai, turite žinoti, ką jie daro efektyviai ir kur galėtų tobulėti. Nuo to, kaip įvertinsite jų kompetenciją, priklausys, kiek ši informacija bus naudinga priimant sprendimus dėl paaukštinimo ar biudžeto mokymo programoms. Nuo to, kaip jūs vertinsite, taip pat priklausys, ar darbuotojai vertinimą laikys teisingu ir naudingu, ar įkyriu ir nenaudingu.

Užduoties profesionalumas

Pirmasis aspektas, kurį reikia įvertinti, yra užduoties profesionalumas. Tai vienas iš pagrindinių vadybinio darbo aspektų. Vadovai turi gauti užduotį, prižiūrėti jos įgyvendinimą, prireikus teikti nurodymus ir instruktažą, o prireikus priimti sprendimus. Jei vadovai sėkmingai nevykdo šių pagrindinių reikalavimų, jie negali veiksmingai prisidėti prie įmonės sėkmės. Šiai kompetencijai priskiriamos tokios užduotys: sisteminis požiūris, gebėjimas nustatyti prioritetus, aiški skyriaus vizija, dėmesys veiklos rezultatams, aiškus suvokimas, kada teikti nurodymus, aiškus įmonės strategijos supratimas ir pakankamos žinios apie pramonės šaką ir įmonę. Vadovų kompetencijų vertinimas ir rinkos analizė.

Žmonių valdymo įgūdžiai

Kitas aspektas – žmonių valdymo įgūdžiai. Ši kompetencija reiškia vadovo gebėjimą pasiekti, kad darbuotojai atliktų geriausią savo darbą ir kad jiems būtų atlyginta už pastangas. Vadovai, turintys stiprių žmonių valdymo įgūdžių, kuria nuolatinio tobulėjimo kultūrą. Tai reiškia, kad darbuotojai noriai prisideda ir jaučiasi įgalioti veikti. Vadovo gebėjimas samdyti tinkamus žmones, juos ugdyti ir išlaikyti yra aiškus stiprių žmonių valdymo įgūdžių rodiklis. Labai svarbu priimti sprendimus dėl įdarbinimo, kurie lemia tinkamą darbo vietą, tinkamą kultūrą ir tinkamą atlygį. Jei turite darbuotojų, kurie išeina iš darbo, vadinasi, turite darbuotojų išlaikymo problemą. Jei turite darbuotojų, kurie yra atsiskyrę, turite kultūros problemą. Jei turite darbuotojų, kurie nėra tinkamai ugdomi, turite ugdymo problemą.

Verslo supratimo įgūdžiai

Kita kompetencija yra verslo supratimo įgūdžiai. Tai reiškia vadovo gebėjimą suprasti pramonės šaką, įmonės padėtį rinkoje ir įmonės klientus. Aiškus šių aspektų supratimas yra labai svarbus norint veiksmingai priimti sprendimus. Vadovas, neturintis aiškaus požiūrio į šiuos verslo aspektus, priims neoptimalius sprendimus. Tai gali lemti mažesnę investicijų grąžą, mažesnį klientų pasitenkinimą ir darbuotojų pasitenkinimą. Verslo sąmoningumo aspektai, kuriuos reikia įvertinti siekiant šios kompetencijos, apima dabartinės ir būsimos rinkos būklės, klientų segmentų ir įmonės siūlomų produktų supratimą. Taip pat turite jausti įmonės stipriąsias ir silpnąsias puses.

Paskelbta kategorijoje Verslas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *