Profesinė rizika pagrindinių prioritetų sąrašuose

Įmonių vadovai, o kartais ir patys darbuotojai kiek pro pirštus žiūri į reikalavimus, užtikrinti, kad įmonėje būtų tinkamai laikomasi darbų saugos, įvertinta profesinė rizika, sudaryti reikalingi planai ir užpildyti dokumentai. Dažnai tenka girdėti darbuotojų atsiliepimus, kad jie apie darbų saugą žino tik tai, kad reikia pasirašyti kažkokiam žurnale neva išklausei specifinius mokymus ir tuo viskas pasibaigė.

Kam to reikia?

Tai itin blogas pavyzdys, dėl kurio dažnai nukenčia ne tik darbuotojai, bet ir vadovai, nežinantys kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje. Labai svarbu, kuriant įmonės gerovę, užtikrinti, kad būtų įvertinta profesinė rizika darbo vietoje. Profesinės rizikos įvertinimas – procesas, kurio metu specialistai apžiūri, analizuoja darbo vietą, darbo specifiką, darbo užduotis ir jų poveikį darbuotojams. Taip nustatoma profesinė rizika, į kurią atsižvelgiant turi būti planuojamas ir kuriamas tolimesnis darbų saugos planas.

Geriausia, jei profesinė rizika įvertinama vos susikūrus įmonei, o vėliau reguliariai kartojamos analizės ir tyrimai. Tai geriausias būdas užtikrinti saugų darbuotojų darbą ir tinkamus įmonės rezultatus.

Ar verta išsisukti?

Pasitaiko tokių įmonių vadovų, kurie mano, jog rizikos vertinimas reikalingas ne jiems ir jų darbuotojams, o valstybinėms institucijoms, kuriančioms rizikos vertinimo kriterijus ir tikrinančioms, kaip įmonės laikosi galiojančių reikalavimų. Tačiau įsivaizduokime, jei įmonėje atsitiko nelaimingas atsitikimas tik todėl, kad darbo vietoje nebuvo atliktas rizikos vertinimas. Tai reiškia, kad darbuotojai nė nežinojo, kokios negandos ir pavojai jų laukia dirbant. Kas liks dėl to kaltas ir turės atsakyti už patirtus nuostolius, atlyginti žalą bei prisiimti atsakomybę už darbuotojo sveikatą? Tikrai ne valstybinės institucijos, o įmonės vadovas.

Todėl geriausias kelias į sėkmingą įmonės veiklą bei darbuotojų saugumą – supratimas, kad profesinė rizika, jos vertinimas ir visi kiti su darbų sauga susiję reikalavimai yra ne primestinė pareiga, o kiekvieno vadovo atsakomybė. Darbdavys, besirūpinantis savo darbuotojais, ne tik kuria tinkamo ir socialiai atsakingo verslo įvaizdį, bet ir apsaugo save nuo nemalonių patirčių.

Paskelbta kategorijoje Paslaugos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Current ye@r *